Handelsbetingelser for forbrugere


Generelle oplysninger

Foody ApS

Hejrevej 10, 2400 København NV

CVR: 42075787

Kontakt: [email protected] eller via chat på www.foody.dk

Når du handler hos foody.dk

Foody.dk er en dagligvareforretning, som leverer dine dagligvarer i Københavnsområdet inden for 90 minutter i åbningstiden 8 – 21 på hverdage og 8 – 18 i weekenden.

Når du handler på foody.dk er der ikke noget minimumsbeløb som du skal handle for. Alle køb tillægges et pakkegebyr på 2% af købesummen. Derudover skal du betale pant på 20 kr. pr indkøbsnet. De 20 kr. får du tilbagebetalt, når vi modtager indkøbsnettet retur næste gang du handler.

For at handle skal du oprettes som kunde og du skal være over 18 år.

Levering

Levering koster 39 kr. Du kan også vælge gratis at afhente dine varer i vores fysiske butik på Hejrevej 10, 2400 København NV i åbningstiden.

Når du handler på foody.dk beder vi dig indtaste din adresse, så vi kan se om og hvornår vi kan levere til dig. Herefter kan du vælge det ønskede leveringstidspunkt, inden for 90 minutter eller længere frem i tiden. Bemærk, at vi også kan levere til din arbejdsplads eller erhvervsadresse.

Vi leverer med egne eldrevne køretøjer.

Har du valgt hjemmelevering skal du være hjemme i det tidsrum du har anmodet om levering i og tage imod dine varer. Er du mod forventning ikke hjemme til at tage imod os, vil vi gøre, hvad vi kan for at komme i kontakt med dig og aftale hvordan vi kan levere dine varer. Kan vi ikke komme i kontakt med dig, vil vi tage varerne med retur, og opkræve dig den fulde købesum for kølevarer og frostvarer, da varerne ikke kan sælges igen, og du vil blive krediteret for dine tørvarer.

Du vil modtage en sms når vi begynder at pakke dine varer og du vil modtage en sms når varerne er afsendt.

Har du valgt at afhente dine varer i vores fysiske butik, vil du modtage en sms når vi går i gang med at pakke dine varer og information om hvornår de står klar.

Priser & Betaling

Hos Foody.dk kan du betale med Visa, dankort, mobilepay og applepay.

Vi tager ingen kortgebyrer og pengene hæves først, når varerne er leveret til dig.

Alle priser på hjemmesiden er dagspriser inklusiv moms.

Erstatningsvarer

Det kan ske at en vare viser sig ikke at have en kvalitet, som vi kan stå inden for.

Hvis det sker, vil vi tage kontakt til dig for at høre, om vi skal finde en anden vare eller om du ønsker pengene tilbage for produktet. Kan vi ikke få kontakt til dig, vil du få pengene tilbage for det produkt.

Fortrydelsesret

Du har 14-dages fortrydelsesret, når du handler som forbruger på Foody.dk.

De fleste varer som kan købes hos Foody.dk er undtaget fortrydelsesretten, idet der er tale om fødevarer, som enten forringes eller forældes hurtigt. Så vær opmærksom på, at hvis varen er omfattet af nedenstående, kan du ikke fortryde dit køb.

  • levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt
  • levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen,
  • levering af varer, som på grund af deres art bliver uløseligt blandet sammen med andre varer ved leveringen


Fortrydelsesretten udløber 14 dage efter at du har modtaget din vare eller, i tilfælde af flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis, når den sidste vare er i din eller den af dine angivne tredjemands, dog ikke transportørens, fysiske besiddelse, i tilfælde af en vare, der består af flere partier eller dele, når det sidste parti eller den sidste del er i din eller den af dine angivne tredjemands, dog ikke transportørens, fysiske besiddelse.

Du skal inden 14 dage efter din fortrydelsesret begynder at løbe, give os besked om, at du ønsker at fortryde dit køb. Beskeden kan gives via mail, telefon eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i disse betingelser eller vedhæftet din ordrebekræftelse.

Værdiforringelse

Du hæfter for en eventuel forringelse af varens værdi, hvis forringelsen skyldes anden håndtering af varen end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde den fungerer på. Er varen værdiforringet og skyldes det din håndtering, vil du risikere kun at få en del eller intet af købesummen retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Returnering

Din ordre skal returneres hurtigst muligt eller senest 14 dage efter at du har givet besked om at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal selv betale for at sende varen retur, og du er ansvarlig for forsendelsen, herunder at den er pakket forsvarligt ind. Vi anbefaler, at du får en fragtkvittering med track & trace ved returneringer eller selv leverer varen. Vi accepterer ikke returneringer pr. efterkrav eller lignende.

Varen skal returneres til: Foody ApS, Hejrevej 10, 2400 København NV

Når vi har modtaget de returnerede varer, behandles din returnering hurtigst muligt, og vi returnerer beløbet inklusiv leveringsomkostninger så hurtigt som muligt. For at eliminere risikoen for svindel tilbageføres betalingen til det betalingskort du brugte da du købte varerne.

Handler du som erhvervsdrivende har du ikke fortrydelsesret på køb foretaget hos Foody.dk

Reklamation

Som forbruger har du 2 års reklamationsret, hvilket betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig at reklamationen er berettiget, og at fejlen ikke skyldes den måde du har håndteret varen på.

Du skal dog være opmærksom på, at størstedelen af de varer du kan købe hos Foody.dk er begrænset af varens naturlige holdbarhed.

Ønsker du at reklamere over et produkt skal du give os besked så hurtigt som muligt efter at du har opdaget fejlen, ved at kontakte os på [email protected]. I nogle tilfælde vil vi bede dig sende varen retur, og vil i den forbindelse betale dine rimelige fragtomkostninger, forudsat at reklamationen er berettiget.

Pant

Vi pakker dine varer i bæredygtige indkøbsnet som indgår i et pantsystem og genbruges. Du betaler 20 kr. i pant per indkøbsnet, og får pengene retur, når du afleverer de gamle indkøbsnet til cykelbuddet. Returbeløbet bliver sat ind på din konto og bliver automatisk fratrukket næste gang du handler hos foody. 

Du er velkommen til at aflevere dine pantflasker og glas til vores cykelbud, så du sparer turen til flaskeautomaten og glascontaineren. Du skal sørge for, at flasker og glas er behørigt indpakket i en lukket pose. Bemærk, at buddet kun er i stand til at tage op til 3 almindelige poser med flasker retur grundet begrænset plads på cyklen.

Vi tager 30 øre per flaske for håndteringen. Dit tilgodehavende bliver sat ind på din konto og bliver automatisk fratrukket næste gang du handler hos foody.

Du kan altid se din saldo under Min Konto / Pant & Retur

Hvis du ønsker beløbet på din saldo udbetalt, så kan du skrive til os på [email protected], så udbetaler vi beløbet indenfor 2 hverdage.

Klage

Ønsker du at klage over et køb foretaget hos Foody.dk, bedes du i første omgang kontakte os på [email protected], så vi kan prøve at finde en løsning. Hvis ikke vi kan nå til enighed, kan du klage til

Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk
 
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her -http://ec.europa.eu/odr 


// Handelsbetingelserne er senest opdateret i november 2021

Standardfortrydelsesformular

(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

- Til Foody ApS, Hejrevej 10, 2400 København NV

- Jeg/vi _________________________ meddeler herved, at jeg/vi __________________________ ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores _____________________________købsaftale om følgende varer _________________________________.

- Bestilt den __________________________/modtaget den ______________________________________

- Forbrugerens navn_______________________________________________________________________

- Forbrugerens adresse ____________________________________________________________________

- Forbrugerens underskrift__________________________________________________________________ (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

- Dato____________________________________________________

(*) Det ikke relevante udstreges

 

The service is only available in Copenhagen.