Ofte stillede spørgsmål
1 . Hvordan handler jeg dagligvarer på foody.dk og hvad koster det?
Vi pakker dine varer i bæredygtige indkøbsnet. Du betaler 20 kr. i pant per indkøbsnet, men de penge får du tilbage, når du afleverer de gamle indkøbsnet til cykelbuddet.
Vi opkræver 2% af din indkøbskurv som betaling for at pakke dine varer.
Du betaler 29 kr. for levering uanset hvor og hvornår vi leverer. Du kan også vælge at afhente dine dagligvarer i vores butik på Hejrevej 10, 2400 København, så betaler du naturligvis ikke for levering.
Du modtager en ordrebekræftelse på email, når du har lagt ordren, og du modtager en faktura, når vi har leveret dine dagligvarer. Vi trækker først pengene fra din konto, når vi har leveret dine varer.
Vi leverer i butikkens åbningstider, som er fra 8 - 21 på hverdage og fra 8 - 18 i weekenden og på helligdage.
Hvis du har spørgsmål til, hvordan du lægger en ordre, så kontakt os på chatten, som du finder nede i højre hjørne på hjemmesiden.
2 . Hvordan bliver mine dagligvarer leveret?
Når du opretter din konto på foody.dk, beder vi dig indtaste din adresse, så vi kan se, om vi kan levere på din hjemmeadresse. Når du lægger din ordre, kan du vælge det ønskede leveringstidspunkt, inden for 90 minutter eller længere frem i tiden.
Når du har lagt din ordre på foody.dk, modtager du en ordrebekræftelse på email.
Du vil modtage en sms, når vi begynder at pakke dine varer, og du vil modtage en sms, når varerne er afsendt og på vej på cyklen. Har du valgt at afhente dine varer i vores fysiske butik, vil du modtage en sms, når vi går i gang med at pakke dine varer, og information om hvornår de står klar.
I forbindelse med leveringen af dine varer, kan du aflevere dine gamle indkøbsnet samt pantflasker og glas til cykelbuddet.
Efter levering sender vi dig en faktura på email og trækker pengene på din konto.
3 . Hvordan fungerer genbrug af indkøbsnet, og hvor mange net skal jeg bruge?
Vi pakker dine varer i bæredygtige indkøbsnet som indgår i et pantsystem og genbruges. Vi beregner automatisk, hvor mange indkøbsnet der er behov for til den enkelte ordre.
Du betaler 20 kr. i pant per indkøbsnet og får pengene (pantet) retur, når du afleverer de gamle indkøbsnet til cykelbuddet. Returbeløbet bliver sat ind på din Foody-konto og bliver automatisk fratrukket næste gang, du handler hos foody.
Som ny kunde har vi lagt en rabat ind på 20 kr., som dækker pantet på dit første indkøbsnet. Du kan altid se din saldo under Min Konto / Pant & Retur.
4 . Tager I imod pantflasker og glas?
Du skal sørge for, at flasker og glas er behørigt indpakket i en lukket pose. Bemærk, at buddet kun er i stand til at tage op til 3 almindelige poser med flasker retur grundet begrænset plads på cyklen.
Vi tager 30 øre per flaske/glas for håndteringen. Vi opgør dit returpant og dit tilgodehavende indenfor 3 hverdage efter modtagelse.
Dit tilgodehavende bliver sat ind på din Foody-konto og bliver automatisk fratrukket næste gang, du handler hos foody. Du kan altid se din saldo under Min Konto / Pant & Retur.
5 . Hvordan får jeg pant tilbage?
Pantet fra returnerede indkøbsnet indsættes med det samme på din Foody-konto, mens flaskepant opgøres indenfor 3 hverdage efter modtagelse.
Hvis du ønsker, at få dit tilgodehavende udbetalt, så skriv til os på mail: [email protected], så sørger vi for at udbetale det beløb, der står anført på din Foody-konto. Du kan altid se din saldo under Min Konto / Pant & Retur.
6 . Hvad gør jeg, hvis der mangler en vare eller jeg har modtaget en vare der er dårlig?
Kontakt os straks på chatten, så godskriver vi varens pris til din Foody-konto eller sender et cykelbud ud med en ny vare
7 . Hvordan kan jeg få mit tilgodehavende på min Foody-konto udbetalt?
Dit tilgodehavende vil altid blive fratrukket dit næste køb. Hvis du ønsker at få det udbetalt, så skriv til os på mail: [email protected], så sørger vi for at udbetale dit tilgodehavende til din bankkonto svarende til det beløb, der står anført på din Foody-konto
8 . Hvad gør jeg, hvis jeg ønsker at returnere en vare?
Varen skal returneres til: Foody ApS, Hejrevej 10, 2400 København NV.
Hvis du ønsker at returnere en vare, så skriv til os på mail: [email protected]
9 . Hvor lang holdbarhed har de dagligvarer I leverer?
Tjek også produktsiderne for de enkelte produkter for detaljeret information omkring minimum holdbarhed.
Varegruppe |
Minimum holdbarhed |
Brød |
3 dage |
Mælk |
4 dage |
Æg & Ost |
7 dage |
Øvrige mælkeprodukter |
4 dage |
Frugt & Grønt |
2 dage |
Pålægssalater og pølser (ikke ferske) |
7 dage |
Pålæg og Plantefars |
3 dage |
Fersk kød og pølser |
3 dage |
Fersk fjerkræ |
3 dage |
Fersk fisk |
2 dage |
Færdigretter |
3 dage |
Tørvarer og Frost |
30 dage |
10 . Hvad fungerer jeres koncept Red Maden og hvad betyder "Kort Holdbarhed"?
Ferskvarer nedsættes typisk med 50% og tørvarer og frost typisk med 25%, når holdbarheden bliver kortere end den garanterede minimumsholdbarhed.
Den garanterede minimumsholdbarhed fremgår af spørgsmålet "Hvor lang holdbarhed har de dagligvarer I leverer?"
11 . Hvad gør I med de dagligvarer I ikke får solgt (overskudsmad)?
12 . Hvorfor sælger i emballeret Frugt & Grønt, er det ikke bedre at sælge det i løs form uden plastik?

Log ind