Ofte stillede spørgsmål

Vi har herunder givet svar på en række spørgsmål, som kunne være relevante for dig, hvis du har handlet hos foody.dk. Du kan læse mere omkring vores handelsbetingelser her.
Du er også altid velkommen til at kontakte os på chatten eller ved at sende en email til [email protected].

1 . Hvordan handler jeg dagligvarer på foody.dk og hvad koster det?

Du skal oprette en konto på foody.dk og være over 18 år for at handle hos Foody. Der er ikke krav om minimumsbeløb, når du handler hos Foody.

Vi pakker dine varer i bæredygtige indkøbsnet. Du betaler 20 kr. i pant per indkøbsnet, men de penge får du tilbage, når du afleverer de gamle indkøbsnet til cykelbuddet.

Vi opkræver 2% af din indkøbskurv som betaling for at pakke dine varer.

Du betaler 39 kr. for levering uanset hvor og hvornår vi leverer. Du kan også vælge at afhente dine dagligvarer i vores butik på Hejrevej 10, 2400 København, så betaler du naturligvis ikke for levering.

Du modtager en ordrebekræftelse på email, når du har lagt ordren, og du modtager en faktura, når vi har leveret dine dagligvarer. Vi trækker først pengene fra din konto, når vi har leveret dine varer.

Vi leverer i butikkens åbningstider, som er fra 8 - 21 på hverdage og fra 8 - 18 i weekenden og på helligdage.

Hvis du har spørgsmål til, hvordan du lægger en ordre, så kontakt os på chatten, som du finder nede i højre hjørne på hjemmesiden.

2 . Hvordan bliver mine dagligvarer leveret?

Vi leverer dine varer til din hjemmeadresse, hvis din adresse ligger i vores leveringsområde. Du kan se, hvor vi leverer her. Du kan også vælge at afhente dine varer i vores fysiske butik på Hejrevej 10, 2400 København NV.

Når du opretter din konto på foody.dk, beder vi dig indtaste din adresse, så vi kan se, om vi kan levere på din hjemmeadresse. Når du lægger din ordre, kan du vælge det ønskede leveringstidspunkt, inden for 90 minutter eller længere frem i tiden.

Når du har lagt din ordre på foody.dk, modtager du en ordrebekræftelse på email.

Du vil modtage en sms, når vi begynder at pakke dine varer, og du vil modtage en sms, når varerne er afsendt og på vej på cyklen.
Har du valgt at afhente dine varer i vores fysiske butik, vil du modtage en sms, når vi går i gang med at pakke dine varer, og information om hvornår de står klar.


I forbindelse med leveringen af dine varer, kan du aflevere dine gamle indkøbsnet samt pantflasker og glas til cykelbuddet.


Efter levering sender vi dig en faktura på email og trækker pengene på din konto.

3 . Hvordan fungerer genbrug af indkøbsnet, og hvor mange net skal jeg bruge?

Vi pakker dine varer i bæredygtige indkøbsnet som indgår i et pantsystem og genbruges. Vi beregner automatisk, hvor mange indkøbsnet der er behov for til den enkelte ordre.

Du betaler 20 kr. i pant per indkøbsnet og får pengene (pantet) retur, når du afleverer de gamle indkøbsnet til cykelbuddet. Returbeløbet bliver sat ind på din Foody-konto og bliver automatisk fratrukket næste gang, du handler hos foody.


Som ny kunde har vi lagt en rabat ind på 20 kr., som dækker pantet på dit første indkøbsnet. Du kan altid se din saldo under Min Konto / Pant & Retur.

4 . Tager I imod pantflasker og glas?

Ja. Du er velkommen til at aflevere dine pantflasker og glas til vores cykelbud, så sparer du turen til flaskeautomaten og glascontaineren.

Du skal sørge for, at flasker og glas er behørigt indpakket i en lukket pose. Bemærk, at buddet kun er i stand til at tage op til 3 almindelige poser med flasker retur grundet begrænset plads på cyklen.

Vi tager 30 øre per flaske/glas for håndteringen. Vi opgør dit returpant og dit tilgodehavende indenfor 3 hverdage efter modtagelse.


Dit tilgodehavende bliver sat ind på din Foody-konto og bliver automatisk fratrukket næste gang, du handler hos foody. Du kan altid se din saldo under Min Konto / Pant & Retur.

5 . Hvordan får jeg pant tilbage?

Al pant fra returflasker og returnering af indkøbsnet sættes ind på din Foody-konto og bliver automatisk fratrukket næste gang, du handler hos foody.

Pantet fra returnerede indkøbsnet indsættes med det samme på din Foody-konto, mens flaskepant opgøres indenfor 3 hverdage efter modtagelse.

Hvis du ønsker, at få dit tilgodehavende udbetalt, så skriv til os på mail: [email protected], så sørger vi for at udbetale det beløb, der står anført på din Foody-konto. Du kan altid se din saldo under Min Konto / Pant & Retur.

6 . Hvad gør jeg, hvis der mangler en vare eller jeg har modtaget en vare der er dårlig?

Kontakt os straks på chatten, så godskriver vi varens pris til din Foody-konto eller sender et cykelbud ud med en ny vare

7 . Hvordan kan jeg få mit tilgodehavende på min Foody-konto udbetalt?

Dit tilgodehavende vil altid blive fratrukket dit næste køb. Hvis du ønsker at få det udbetalt, så skriv til os på mail: [email protected], så sørger vi for at udbetale dit tilgodehavende til din bankkonto svarende til det beløb, der står anført på din Foody-konto

8 . Hvad gør jeg, hvis jeg ønsker at returnere en vare?

Du har 14-dages fortrydelsesret, når du handler som forbruger på Foody.dk, men vær opmærksom på, at de fleste varer som kan købes hos foody.dk er undtaget fortrydelsesretten, idet der er tale om fødevarer.

Varen skal returneres til: Foody ApS, Hejrevej 10, 2400 København NV.

Hvis du ønsker at returnere en vare, så skriv til os på mail: [email protected]

9 . Hvor lang holdbarhed har de dagligvarer I leverer?

Tabellen viser den garanterede minimumsholdbarhed per varegruppe. Dagligvarer markeret med "Kort holdbarhed" har en kortere holdbarhed end den anførte minimumsholdbarhed.

Tjek også produktsiderne for de enkelte produkter for detaljeret information omkring minimum holdbarhed.

Varegruppe

Minimum holdbarhed
(inklusiv leveringsdag)

Brød

3 dage

Mælk

4 dage

Æg & Ost

7 dage

Øvrige mælkeprodukter

4 dage

Frugt & Grønt

2 dage

Pålægssalater og pølser (ikke ferske)

7 dage

Pålæg og Plantefars

3 dage

Fersk kød og pølser

3 dage

Fersk fjerkræ

3 dage

Fersk fisk

2 dage

Færdigretter

3 dage

Tørvarer og Frost

30 dage

10 . Hvad fungerer jeres koncept Red Maden og hvad betyder "Kort Holdbarhed"?

Vi forsøger så vidt muligt at sælge alle vores dagligvarer via vores Red Maden koncept, hvor vi nedsætter prisen på dagligvarer, der er tæt på udløbsdato.

Ferskvarer nedsættes typisk med 50% og tørvarer og frost typisk med 25%, når holdbarheden bliver kortere end den garanterede minimumsholdbarhed.

Den garanterede minimumsholdbarhed fremgår af spørgsmålet "Hvor lang holdbarhed har de dagligvarer I leverer?"

11 . Hvad gør I med de dagligvarer I ikke får solgt (overskudsmad)?

Vi forsøger så vidt muligt at sælge alle vores dagligvarer via vores Red Maden koncept, hvor vi nedsætter prisen på dagligvarer, der er tæt på udløbsdato. Hvis det ikke lykkes, har vi lavet aftaler med lokale godgørende organisationer (folkekøkkener o.l.), der aftager de dagligvarer, der måtte være i overskud.

12 . Hvorfor sælger i emballeret Frugt & Grønt, er det ikke bedre at sælge det i løs form uden plastik?

Plastik er faktisk med til at beskytte fødevarer mod udtørring og skade. Det er derfor ikke nødvendigvis den mest bæredygtige løsning at sælge Frugt & Grønt uden emballage, da det vil skabe et højere madspild.





The service is only available in Copenhagen.